divendres, 24 de febrer del 2017

Activitats 5 anys relacionades amb la lectoescriptura

A llegir i escriure s'aprèn jugant i pràcticament sense adonar-se'n. En les properes sessions treballarem la consciència fonològica, la discriminació auditiva de sons i lletres, la correspondència entre fonema i grafema... I tot ho farem d'una manera lúdica i entretinguda. Aquesta feina, ja l'ha començada na Sara fa temps i servirà com un petit reforç complementari d'allò que fa ella a diari.

Les paraules ens envolten i molts volen començar a desxifrar el que posa en els rétols, capses, cartells... Aquesta setmana hem jugat a discriminar paraules que s'assemblen perquè rimen. Si acaben igual o comencen igual o no. També classificam fotografies depenenent de si la paraula representada en un dibuix duu una determinada vocal o no. Vos passaré fotos.

Diferenciam paraules llargues i paraules curtes i moltes vegades tenin com a referent el nostre nom o el noms dels companys. És important, si volem ajudar a escriure als nins i nines, que els hi donem el sò de la lletre, no el nom. És a dir la /ffffffffffffffffff/ (i allargam el sò), no la EFA.

Podeu aprofitar per jugar amb lletres imantades, fer lletres amb plastilina o altres materials, escriure damunt arena, escriure la llista de la compra... Sempre de manera divertida. Endavant!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada