divendres, 15 d’octubre del 2021

Patim, patam, patum...

Treballam les pràxies bucofonatòries mitjançant fotografies. Vos adjunt a la col·lumna de l'esquerra quatre vídeos diferents per poder treballar a casa. De moment, ells no han vist els vídeos. Aquesta setmana hem mostrat fotografies d'expressions facials (content, enfadat, trist, assustat...) i exercicis bucofacials (intentar tocar la punta del nas amb la llengua, somriure sense que se vegin les dents, posar boca de peix...).

  Per què és important treballar les pràxies?

L’objectiu bàsic és treballar la funcionalitat i mobilitat dels òrgans orofacials com a eina de prevenció de dislàlies (problemes per articular determinats fonemes). Alhora, les diferents experiències serveixen per detectar els nins/es amb dificultats de parla
La proposta de treballar les pràxies a Educació Infantil sorgeix davant les dificultats de parla i llenguatge presents en molts nins i nines de cicle inicial. Per tant, les pràxies intenten ser un treball de prevenció en l'àmbit del llenguatge oral.

Alguns dels objectius serien:

 
- Desenvolupar la motricitat fina que afecta als òrgans articulatoris
- Potenciar l’agilitat, mobilitat, pressió i tancament labial
- Adquirir control, tonicitat i força lingual, labial, bucal i de respiració.
- Vivenciar les possibilitats d’obertura, moviment i pressió de les mandíbules.
- Aconseguir una correcta deglució
- Ajustar fonèticament els sons significatius de la llengua d’aprenentatge


Sempre es tracta de fer-ho de manera lúdica i divertida durant un període de temps breu (uns 5-10 minuts són suficients). Teniu vídeos diferents a l'esquerra del blog

I després treballam un clàssic: en Patufet, un nin tan petit que havia d'anar cantant per tal que no el trepitjassin. Repetim la cançoneta de "Patim, patam, patum..." Alguns ja coneixien la història i m'han ajudat a contar el conte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada